أهلاً وسهلاً بكم في منتديات عائلة الأعرج...ونتمنى لكم قضاء أوقات مفيدة وسعيدة معنا..

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

أهلاً وسهلاً بكم في منتديات عائلة الأعرج...ونتمنى لكم قضاء أوقات مفيدة وسعيدة معنا..

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

طريقه بطاطس تحفه ومفيده لاولادك وحاتحبيها قوى

Admin
    Admin
    Admin

طريقه بطاطس تحفه ومفيده لاولادك وحاتحبيها قوى  Empty طريقه بطاطس تحفه ومفيده لاولادك وحاتحبيها قوى

مُساهمة  Admin الأربعاء مارس 02, 2011 1:45 pm

انا حاقولكوا النهارده على طريقه لعمل بطاطس تحفه وحاتحبيها جدا وولادك كمان ومفيده مغذيه جدا بصو حبايبى حاتجيبى بطاطس على ادك انت وعيلتك وتسلقيها عادى بميه وملح الجديد بقى حاتحطى بيضتين يتسلقوا مع البطاطس ماشى حاقولكو حاتعملو بيهم ايه فى الاخر المهم بعد مالبطاطس تتسلق حاتهريسيها عادى بالشوكه او بطريقتك اللى متعوده عليها وتقشرى فصين تلاته توم ودقيهم وبعدين تجيبى الحله وتحطى حته سمنه بلدى على البوتجاز والتوم فى السمنه يادوب يشم النار وريحته تطلع ما يغمقش وبعدين تحطى البطاطس وملح وفلفل وكمون وفلفل اخضر وشويه لبن عشان تبقى طريه وبتديها طعم حلو وممكن تضيفى جزره مبشوره لو عايزه انا ما بضفش تقلبيتن كده خلاص حانجيب البيضتين بقا فكرينهم جه وقتهم تقشريهم وبقطاعه البيض ياريت عشان الشكل او تقطعيها انتى حتت تغرفى البطاطس والبيض المسلوق على وش الطبق وشويه ملح خفيف وفلفل اسمر وبالف هنا وشفا على فكره والله سهله جدا وطعمها تحفه انا بنتى مابنتاكلش البيض غير فى الاكله دى بس وممكن تعمليها فى العشا وياريت اللى تعجبها ماتنسنينيش بدعوه حلوه والتقييم بقى ههه

الوقت/التاريخ الآن هو الإثنين يوليو 01, 2024 6:07 pm